english-3polska-3wybierz język

Latarnie sygnałowe

.

Latarnie sygnałowe LST-5R i LST-5R-L

Latarnie sygnałowe LST-5R są przeznaczone do wyświetlania na semaforach świetlnych stosowanych w systemach sterowania ruchem kolejowym sygnałów zezwalających lub zabraniających na jazdę pociągów poruszających się z prędkością do 160km/h. W wariancie LST-5R-L zastosowano nowoczesne źródło światła, jakim są diody LED. Konstrukcja mechaniczna mocowania źródła światła pozostaje kompatybilna z poprzednimi wersjami latarni, co umożliwia bezproblemową adaptację.

Zastosowanie diod LED pozwoliło na wydatne zwiększenie wydajności energetycznej (z 5% do 40%), oraz zagwarantowanie, co najmniej 50000 godzin użytkowania. W Latarni sygnałowej LST-5R-L wykorzystano nowatorskie rozwiązanie pozwalające na zasilanie każdej z komór za pomocą kabla dwużyłowego, który służy również do przekazywania sygnału zwrotnego o poprawnej pracy.

Latarnie sygnałowe LST-5R-L METRO

Latarnie sygnałowe LST-5R-L METRO są odmianą wersji LST-5R-L przeznaczoną do stosowania na liniach metra.

Latarnie sygnałowe LST-5R-L i ich odmiany, ze względu na konieczność zapewnienia przez system stacyjny sterowania i kontroli świecenia, mogą współpracować tylko z systemami nastawnicy komputerowej MOR-3, MOR-3E, WTUZm i systemem blokady liniowej typu CBL2010.

 

Sygnalizator świetlny karzełkowy SKT-6R

Sygnalizatory karzełkowe SKT-6R przeznaczone są do wyświetlania sygnałów zezwalających na jazdę lub zabraniających jazd pojazdów szynowych poruszających się na sieci PKP.

SKT-6R zbudowany jest z:

  • podstawy semafora karzełkowego,
  • kompletnej komory świetlnej,
  • daszków osłonowych.

SKT-6R wykonany został z tworzyw sztucznych, co znacząco wydłuża okres użytkowania, zmniejsza koszty renowacji i wagę oraz zwiększa odporność na warunki atmosferyczne. Podstawa sygnalizatora wyposażona została w końcówki montażowe przystosowane do łatwego wpięcia w listwy zaciskowe skrzynek kablowych typu IVA-10. Producent może przystosować układ świateł do warunków panujących na odcinku linii kolejowej zgodnie z potrzebami klienta.

 

Pasy świetlne PST

Pasy świetlne typu PST są przeznaczone do sygnalizowania zezwoleń na jazdę z ograniczoną prędkością do 100km/h (pas ze światłem zielonym) lub 60 km/h (pas ze światłem pomarańczowym). PST zaprojektowany został do zamontowania na wysięgnikach masztów semaforowych typu EHZ i stanowi uzupełnienie światła zasadniczego na sygnalizatorze (pomarańczowego dolnego). W konstrukcji pasa świetlnego PST można rozróżnić cztery podstawowe elementy składowe

  • podstawa pasa świetlnego;
  • kompletna komora transformatorów;
  • kompletna komora świetlna ( dla pasa PSTZP – dwie sztuki);
  • daszek osłonowy.

Wyróżnia się 3 wersje PST charakteryzujące się kolorem soczewki filtrującej: PSTZ o kolorze zielonym, PSTP o barwie pomarańczowej oraz PSTZP, pas podwójny o zielonej soczewce górnej oraz pomarańczowej soczewce dolnej.

Korpus oraz komory transformatorów świetlnych pasa wykonane są z żywic poliestrowych i włókna szklanego, które łączą w sobie cechy takie jak: odporność na warunki atmosferyczne oraz korozję, niewielką wagę oraz niskie koszty renowacji.

 

Tarcza ostrzegawcza Top-99

Tarcza ostrzegawcza przejazdowa Top-99, przeznaczona jest do informowania maszynistów pojazdów trakcyjnych, zbliżających się do przejazdu, o sprawności urządzeń przejazdowych. Top-99 powinien być usytuowany w odległości od przejazdu nie mniejszej niż wynosi długość drogi hamowania obowiązującej na odcinku linii kolejowej.

Tarcze produkowane są w wersjach lewo i prawostronnych z zasilaniem prądem  stałym o napięciu 24 V lub prądem zmiennym o napięciu 110V.

Wysokości oferowanych masztów umożliwiają zabudowę tarczy Top-99 na każdej szerokości międzytorza. Powierzchnie zewnętrzne narażone na korozję zostały zabezpieczone specjalistyczną powłoką lakierniczą o barwie zgodnej z przyjętą kolorystyką poszczególnych elementów.

 

Zakłady Automatyki KOMBUD S.A. posiadają Świadectwo dopuszczenia do eksploatacji nr:

U/2001/0205, dla latarni sygnałowej typu LST-5R

U/2005/499, dla latarni sygnałowej typu LST-5R METRO

U/2012/0756, dla latarni sygnałowych typu LST-5R-L

U/2011/0421, dla sygnalizatora świetlnego typu SK

U/2001/0206, dla semafora karzełkowego typu SKT-6R

U/2000/0084, dla tarczy ostrzegawczej przejazdowej typu Top-99 wydane przez Urząd Transportu Kolejowego.

wydane przez Urząd Transportu Kolejowego

Perły Polskiej Gospodarki
© 2014 Zakłady Automatyki Kombud S.A.
*Imię Nazwisko
*E-mail
*Treść
* wypełnij oznaczone pola

Napisz do nas