Uniwersalny system zabezpieczenia przejazdów typu SZP-1

Uniwersalny system zabezpieczenia przejazdów typu SZP-1

Uniwersalny system zabezpieczenia przejazdów typu SZP-1 został opracowany przez Zakłady Automatyki KOMBUD S.A. w ramach projektu ESTER. System SZP-1 przeznaczony jest do zabezpieczania ruchu na przejazdach kategorii A, B i C. Może być także doposażeniem przejść kategorii E. SZP-1 można wdrażać na liniach kolejowych na których pociągi osiągają prędkość nie większą niż 160km/h, o dowolnej trakcji. System przystosowany jest do zabezpieczenia skrzyżowania drogi kołowej z linią kolejową, składającą się maksymalnie z 4 torów. Stosowany może być jako sygnalizacja przejazdowa z tarczami ostrzegawczymi i przejazdowymi TOP, lub bez nich. Przejazd może być zlokalizowany:

  • w obszarze stacji czy posterunku ruchu,
  • na szlaku,
  • w pobliżu stacji, posterunku ruchu, przystanku osobowego,

Zabezpieczenie ruchu na przejeździe odbywa się z wykorzystaniem standardowych urządzeń ostrzegania takich jak sygnalizatory drogowe, uzupełnionych sygnałem akustycznym i napędy rogatkowe. System może pracować w trybie automatycznym (samoczynna sygnalizacja przejazdowa) bądź obsługiwany przez człowieka (w trybie pracy zdalnej lub sterowany z miejsca).

Ikonka
Wróć na górę strony