System zdalnego sterowania i kierowania ruchem kolejowym MOR-2lcsr

System zdalnego sterowania i kierowania ruchem kolejowym MOR-2lcsr

MOR-2lcsr jest systemem warstwy nadrzędnej sterowania ruchem kolejowym, który umożliwia zdalne sterowanie i kierowanie ruchem kolejowym z nastawni odcinkowej na odcinku zdalnego prowadzenia ruchu (zpr).

MOR-2lcsr przeznaczony jest do stosowania na całej sieci kolejowej oraz rozbudowanych bocznicach przemysłowych. Oferuje on funkcje:

  • sterowania urządzeniami warstwy podstawowej (zależnościowymi) na stacjach zdalnie sterowanych;
  • zapowiadania pociągów na szlakach stycznych;
  • wsparcia kierowania i nadzoru ruchu w obszarze zpr, w tym:
    • prezentacji numerów i śledzenia biegu pociągów;
    • prezentacji i wprowadzania rozkładu jazdy;
    • rejestracji ruchu pociągów;
  • kontroli dyspozytorskiej;
  • elektronicznego zapowiadania pociągów i komunikacji miedzy dyżurnymi ruchu;

Główne moduły programowe systemu MOR 2lcsr to:

  • Centralne Stanowiska Operatorskie (CSO);
  • Centralny Procesor Ruchu (CPR);
  • Terminal Stacji Stycznych (TSS);
  • Terminal Techniczny (TT);
  • Moduł Zobrazowania Obszaru Sterowania (ZOS);
  • Serwer Komunikacyjny (SKOM);
  • Menadżer Komunikacyjny (MKOM);
  • Terminal Dróżnika Przejazdowego (TDP);
  • Terminal Nadzoru Dyspozytorskiego (TND);
  • Elektroniczny Dziennik Ruchu (EDR).

MOR-2lscr przystosowany jest również do współpracy z systemem SEPE, pobierając dane o zaplanowanym rozkładzie jazdy oraz wysyłając informację o rzeczywistym ruchu pociągów. Zebrane informacje przedstawione są w postaci graficznej.

Ikonka
Wróć na górę strony